HTML

csapatszellem

Mi az a marketing? Honnan indult és hová tart? Mi a titok? Miért lesz az egyik cég sikeresebb, a többinél? Ki nyer a vásárlókért folytatott harcban? És miért az ő marketingje a sikeresebb? Ilyen és ehhez hasonló témákat boncolgatunk, a háttérből, olykor viccesen, olykor kijózanítóan keményen...de mindenképp megállíthatatlanul!

A siker alapja: a jó üzleti kapcsolatok

Csapatszellem Kapcsolatépítő Üzleti Reggeli

Szeretnél értékes üzleti kapcsolatokat kötni?

A legjobb üzleti kapcsolatok személyes találkozás útján jönnek létre.

Minél több vállalkozással és annak képviselőjével ismerkedsz meg,
annál több esélyed van rá, hogy egy új üzletet kötsz.

A részvétel az első két megjelenéskor díjmentes!

KATTINTS IDE A RÉSZLETEKÉRT!

Elérhetőség

Csapatszellem Tanácsadó és Oktató Kft. Iroda: 1108 Budapest, Újhegyi u. 14
Telefonszám: 06 1 951 39 94
Fax: 06 1 700 27 36
Mobil: 06 70 611 51 70
E-mail: marketing@csapatszellem.hu Skype: csapatszellem.hu
Web: www.csapatszellem.hu

Bejön a vevő, kimegy a vevő, hol van a vevő?

2011.01.17. 14:18

Mit tudsz a vevődről?

  •  Tudod, hogy milyen gyakran jár hozzád?
  •  Tudod, hogy mit vesz tőled?
  •  Tudod, hogy hány éves?

 

És azt tudod-e, mit kell tenned ahhoz, hogy többet járjon hozzád, többet vásároljon és hogy az ismerősei, sőt, az ismerősök ismerősei is hozzád járjanak?

Elmondjuk!

 

ÉPÍTS ADATBÁZIST!

Sokan abba a hibába esnek, hogy nem ápolják megfelelően a kapcsolatot a vásárlóikkal. Akinek nincs webes eladási felülete (egy fodrász, egy kis élelmiszerüzlet, vagy egy kisebb szolgáltató) azt hiszi, nincs is szüksége kommunikációra. Pedig dehogynincs!

 

Íme egy példa, és sokkal egyszerűbb lesz a megoldás:

Egy ismerős egy kisebb vegyeskereskedést üzemeltet vidéken. Mint oly sokaknak, neki sem megy mostanság túl jól. Nem elég, hogy a multik elviszik a forgalmát, még a válság miatt is visszaesett a vevők száma. Nincs is már alkalmazottja, egyedül dolgozik az üzletben. Tanácsot kért, hogyan növelhetné a forgalmát, minél kisebb befektetéssel. Adatbázisa nem volt, az ügyfelekkel csak a vásárlásokkor kommunikált. Meghallgatta a számára kitalált marketinges csodamódszert, kipróbálta és működött, sőt azóta is működik! (mondom én, hogy csodamódszer, nemhiába kaptad fel a fejed azonnal!)

 

Mi volt a marketingakció számára?

 

Kettős volt a cél. Rövidtávon gyors megoldásként a forgalom növelése, hosszú távon pedig adatbázisgyűjtés, hogy a vásárlói felé folyamatosan kommunikálhasson (akciók, újdonságok,  ünnepi nyitvatartás, stb megismertetése) tehát szintén a forgalom növelése érdekében.

Az akció a következő volt: egy hónapon keresztül minden vásárló, aki benevez a játékra (adatbázisgyűjtés! Név, telefon, cím, e-mail megadása, attól függ, melyikre van szükséged) és összegyűjti a vásárlása blokkjait, a hónap végén sorsoláson vehet részt, ahol visszanyerheti az egész havi vásárlása árát, vásárlási utalványként! (vásárlásra ösztönzés, új vásárlók szerzése) a második és a harmadik nyertes pedig 5 és 10.000 forintos utalványokat kapott.

Az akciót plakátozta és meghirdette a helyi újságban. Saját várakozásait is bőszen felülmúlta az eredmény! Több száz fős adatbázist épített, a forgalma pedig hónapok óta nem volt ilyen jó! Mindez alig több, mint 100.000 forintjába került! Kéthetente küld egy e-mailt a friss akciókról és újdonságokról, és már szervezi az új nyereményjátékot tavaszra, hogy ismét dobbantson egy nagyot!

Neki bejött a marketing! Mert egy jól kigondolt, számára megfelelő eszközt találtunk el!

A hangsúly az adott akción túl, az adatbázis építésén van, csak ennél az esetnél a cégvezető két legyet is leütött egy csapásra! S még hányat fog az adatbázisnának köszönhetően! A folyamatos kommunikációval elérheti, hogy egy-egy termék megvásárlása előtt a vevők rá gondoljanak elsőként! Ennél nagyobb esély az eladásra pedig aligha van! A növekvő adatbázisnak köszönhetően, már nem csak az akciókról tud levelet írni, hanem akár felmérheti, kinek, mire van igénye! Olykor küldhet recepteket, vagy kuponokat is, melyek levásárolhatóak az üzletben (valamihez kötve)

Ha van adatbázisod, már nem kell kiabálnod a nagyvilágba (és lehet, hogy senki sem hallja) hanem elég, ha csak szólsz, és mindenki figyel rád, hiszen azokkal kommmunikálsz, akiket többnyire érdekli is az, amit mondasz!

 

Építs tehát adatbázist! Ha csak egy kis kozmetikus szalon, vagy egy csavarboltos vagy, akkor is tegyél bele energiát, mert búsás kamattal térül meg a jó marketing!

 

Van még jópár sikersztorink, mesélünk még, ha érdekel!

 

Ha pedig azt szeretnéd, hogy a saját marketingedet turbózzuk fel, akkor ide kattintva írj nekünk!

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kampány akció feliratkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://csapatszellem.blog.hu/api/trackback/id/tr762590281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása