Néhány napja az online marketing trendekről tartottam spontán beszámolót az üzleti életben jártas, de nem marketing területen tevékenykedő ismerősömnek. Tátott szájjal hallgatta, majd kb. 10 perc után azt mondta, neki ez túl sok így egyszerre. Ennyi információt csak nehezen tud befogadni, hiába érdekes, amit hall.
Mikor jutott el idáig a marketing? –kérdezte.
Ő leragadt ott, hogy bejelöli az iwiwen és újabban a facebookon az ismerőseit, aztán alkalomadtán szétnéz az oldalakon, de túl nagy jelentőséget nem tulajdonít neki. Nem is gondolta, hogy mennyi cég fent van a közösségi oldalakon, és gyűjti a rajongókat, hirdeti termékeit, kampányol a weboldala, a termékei mellett.
Kifejtettem neki, mennyi lehetőség rejlik a közösségi oldalakban: bármit megoszthatsz a cégedről. Akár több száz, vagy több ezer ember is információt kaphat a legújabb akciódról, a termékeidről. Sőt, mindezt úgy, hogy a célcsoportodat éred el. A régi és a potenciális új ügyfeleidet célzod. Ilyen olcsón, ennyi emberhez nem jut el semmilyen más csatornán keresztül az üzeneted!
Ekkor felcsillant a szeme. Mikor azt is elmondtam neki, hogy mindez töredéke annak, amit a nagyvilágban szétszórt szórólapokra és plakátokra költ, egyre jobban érdekelték a részletek.
Megértette, ma már nem elég, ha van egy weblapod, amit néhány adwords hirdetéssel, esetleg bannerrel erősítesz. A web2-ből nem maradhatsz ki, alapkövetelmény az online kapcsolatrendszer kiépítése: ha azok közé a cégek közé akarsz tartozni, akik jövőre is megállnak a lábukon, minden marketing eszközzel élned kell!
A beszélgetésünk óta már neki is elkészült a céges facebook oldala, és egy jól sikerült hirdetésnek köszönhetően már több százan megkapják a napi üzeneteket, amiket a cégével kapcsolatban küld. A kampány első napján 30%-kal nőtt a weboldala látogatottsága, most a kuponok világába kalauzolom, ami egy feltörekvő őrület. Már készül az első kuponfüzete….