Úgy érzi, a marketing csak viszi a pénzt, pedig hoznia kellene?
Nem tudja, hol hibáznak, pedig fontos lenne, hogy a megfelelő ötleteket valósítsák meg?
Összefoglaljuk egy cég általános marketingjének legfontosabb technikai elemeit!
Ezeket kell használnia, ha azt szeretné, hogy a marketing ne csak vigye a pénzt végénél, hanem hozzon is!
1. Kapcsolattartás meglévő ügyfelekkel!
Használja vevőit! Ne hagyja, hogy máshová forduljanak! Partnereiről vezessen adatbázist és küldjön rendszeresen, legalább két hetente hírlevelet nekik! Értesítse őket legújabb akcióikról, újdonságaikról, meséljen sikereikről, indítson nyereményjátékot! Egy jó hírlevél küldő programmal még azt is nyomon követheti, hányan nyitották meg az Ön levelét!
2. Elengedhetetlen az online kampány!
Az internet az egyik legnagyobb fegyver, használja Ön is. Elengedhetetlen a jó honlap, mely tartalma folyamatos látogatottságra buzdítja ügyfeleit, de mindez nem elég! Érje el, hogy több látogatója legyen weboldalának! Használjon etarget, adwords, banner hirdetéseket! Készítsen tanulmányokat, adjon tanácsot partnereinek! Legyen ott mindenütt!
3. A közösségi oldalak ápolják a kapcsolatot partnereivel és új vevőket szereznek!
Persze, csak ha megfelelően kezeli! Lájkoljon, hirdessen, szerezzen minél több rajongót, érje el, hogy megosszák az Ön írásait! Olyan ez, mint amikor egy hír szájról-szájra terjed….csak a 21. században ez kicsit gyorsabbá és hatékonyabbá vált!
4. Kampányoljon!
A folyamatos akciók és megjelenések mellett fontos, hogy időnként előrukkoljon valami egészen nagy dobással is. A negyedévi vagy féléves kampányok kirántják az egysíkú megjelenésből, és legalább újabb három hónapig még tud miről beszélni! A kampányok akkor a legsikeresebbek, ha egyszerre futnak online és offline is!
5. Előbb a saját portáján sepregessen!
Legyen rend a cégen belül! Amíg nincs biztosítva, hogy a cégen belül egyensúly és hatékony munka legyen, addig kevésbé lesznek sikeresek a kampányai! A munkatársaknak mindig tudniuk kell előre a futó kampányokról és projektekről, de mindig csak annyi információra van szükség, ami a hatékonysághoz szükséges. Ne terhelje túl munkatársait! Találja meg az optimális egyensúlyt!
Ezek azok az alapfeladatok, melyeket el kell végeznie ahhoz, hogy cége marketingje jól működjön!
Ne hagyjon ki egy lépést sem, mert a konkurens cég csakis erre vár!